تازه ترین های برند دیور Dior | پوشاک، کیف و کفش، جواهرات
تازه ترین های برند دیور Dior | پوشاک، کیف و کفش، جواهرات
تازه ترین های برند دیور Dior
برای مارک پوش ها و طرفداران لباس ها و اکسسوری های لوکس و به روز، برند دیور یکی از محبوب ترین برندهاست، این تولید کننده کالاهای لوکس فرانسوی توسط تاجر فرانسوی، برنار آرنو مدیریت میشود، و یکی از خلاقانه ترین و شیک ترین برندهای دنیای مد و فشن به شمار می آید.
کریستین دیور، (به فرانسوی: Christian Dior S.A.) (که معمولاً به عنوان دیور شناخته میشود) شرکت فرانسوی تولیدکننده کالاهای لوکس است.
کریستین دیور در گرانویل، یک شهر ساحلی در سواحل نرماندی فرانسه بهعنوان دومین فرزند از پنج فرزند موریس دیور به دنیا آمد. پدرش ثروتمند و یک تولید کننده کود بود و همسر او، ایزابل کاردامونه نام داشت.
دیور پس از تولد تا سن ده سالگی در نورماندی فرانسه ماند و در ده سالگی به همراه والدین خود به پاریس رفت. او پس از تحصیل در علوم سیاسی، در ارتش به خدمت پرداخت. او طراحی لباس را تا سال 1935 شروع نکرده بود، در این سال او به پاریس برگشت و شروع به فروش طرحهای اولیه خودش کرد. رابرت پیگرت، طراح لباس، او را در سال 1938 استخدام کرد.
در طول جنگ جهانی دوم، دیور در جنوب فرانسه خدمت میکرد. سپس در سال 1941 دوباره به پاریس بازگشت و در سالن طراحی بزرگتری برای لوسین للونگ مشغول به کار شد. دیور در سال 1946 با پشتیبانی مارشال پوشاک، صاحب کارخانهٔ منسوجات، سالن مد خود را افتتاح کرد.
دیور کمک کرد تا پاریس محاصرهشدهٔ پس از جنگ، مجدداً به پایتخت و مرکز مد تبدیل شود. هر کدام از مجموعههای او در سراسر این دوره دارای موضوعی خاص بودند. در بهار سال 1947، مانکنی با نام پیشنهادی کارول یا "شکل 8" ارائه کرد که مدل جدیدی بود با شانههای برجسته، رانهای مشخص و برجسته و کمری باریک. درمجموعه بهار سال 19533، با نام لاله، تعداد زیادی تصویرهای پرگل و نقشدار را به نمایش گذاشت. مدل " خط اِی " بهار سال 1955، با کمری نامشخص و نیمرخی صاف که بر روی رانها و پاها پهن و عریض میشد، به حرف اِی بزرگ شباهت داشت. بعضی از طرحهای دیور به زمان امپراطوری دوم و سایر سبکهای تاریخی شباهت داشت و از روی آنها شبیه سازی شده بود، البته او لباسهای مردانه را نیز طراحی میکرد و آنها را در بخشی از مدلهای قفسه مدرن قرار میداد.
دیور به همراه شریک خود جکووس رووت، درایجاد قراردادهای کاری در تجارت مد، پیش قدم بود. در سال 1948، او قراردادهای پر سودی در معامله برای لباسهای خز دار، جورابهای زنانه ساق بلند و عطر ترتیب داد، که نه تنها برای او ایجاد در آمد میکرد، بلکه او را به یک نام آشنا تبدیل کرد. در حالی که سالن مد دیور امروزه هنوز درحال پیشرفت است.
دیور، درحالیکه در مونتکاتینی ایتالیا تعطیلات خود را سپری میکرد، در 23 اکتبر سال 1957 درگذشت. برخی از گزارشها میگویند که او از حملهٔ قلبی پس از خفگی براثر گیرکردن استخوان ماهی در گلویش درگذشتهاست.
مجله تایم اعلام کرد که او در اثر حمله قلبی پس از کارت بازی درگذشتهاست. به هر حال تاکنون مرگ وی در هالهای از ابهام قرار دارد و علت درگذشت دیور همچنان صراحتاً اعلام نشدهاست. مرگ نابهنگام دیور در سال 1957 دنیای مد را از یک رهبر بزرگ صاحب سبک محروم کرد. کریستین دیور تنها یک دهه تحت نام تجاری خود طراحی کرد، اما تأثیر او در مد، تا سالها پس از مرگش باقی ماند.
این شرکت تولید کننده کالای لوکس که توسط تاجر فرانسوی، برنار آرنو مدیریت و رهبری میشود.
آرنو یکی از ثروتمندترین افراد جهان است، که مدیرعامل بزرگترین شرکت ارائهکننده کالاهای لوکس در جهان، یعنی ال و ام هاش و رئیس هیئت مدیره شرکت دیور میباشد. شرکت کریستین دیور 42٫36٪ درصد از سهام شرکت ال و ام هاشرا نیز، در اختیار دارد.
شرکتها و برندهایی که در بازار مد و پوشاک رقیبهای اصلی دیور محسوب میشوند، عبارتند از: شنل، گوچی، ورساچه و پرادا.
ذر حال حاضر طراح اصلی دیور ماریا گرازیا چیوری است که در طول تاریخ 69 ساله این برند مشهور فرانسوی ماریا گرازیا چیوری اولین زنی است که به عنوان طراح اصلی این برند انتخاب شده است.
تاریخچه برند dior
نام دیور، از نام طراح معروف کریستین دیور گرفته شده است، که امپراتوری طراحی لباس زنانه خود را در سال 1946 پایهریزی کرد.
خیاطی زنانهدوزی کریستین دیور، تنها بخشی از خانه دیور است، که لوازم مختلفی شامل: لباس زنانه، وسایل لوکس، لباسهای مردانه و جواهرات را تولید مینماید. امروزه دیور 160 بوتیک در سراسر دنیا را، اداره مینماید.
رقبای زیادی برای این شرکت وجود دارند، که شناخته شدهترین آنها عبارتند از: شنل، لویی ویتون، گوچی، ورساچه، همچنین افراد مشهور زیادی، در لباسهای با طراحی دیور، در 6، 7 دهه گذشته، در انظار دیده شدهاند…
اولین شوی لباس دیور، با نام «نیو لوک» (new look) (بهمعنی نگاه جدید) در سال 1947 برای فصول بهار و تابستان با 90 مدل و 6 مانکن در سالن دفتر مرکزی کریستین دیور، برگزار شد.
برای رد محدودیت استفاده از پارچه، دیور 20 یارد پارچه را، به صورت افراطی در نوآوریهای خود بهکار برد. این طراحی شامل شانههای گرد، کمربندی که محکم بسته میشد و دامنهای حجیم و پفدار بود.
با گذشت زمان «نیو لوک» به محبوبیت رسید و به اندازه سالها از مد و از دیگر رقبا جلو افتاد. اشخاص معروف هالیوود و اروپاییهای ثروتمند، مشتریهای دائمی این لباسها شدند و پاریسی که بعد از جنگ جهانی دوم جایگاه خود را در مد و طراحی، از دست داده بودند، با «نیو لوک» دیور توانستند، به جایگاه خود بازگردند.
عطر دیور
به گفته سازمان دیور، سال 1947 سالی بود که کریستین دیور، اولین عطر خود را، با نام میس دیور (Miss Dior) ارائه نمود. دیور صنعت عطرسازی را با عطر میس دیور، که به یاد خواهرش کاترین دیور نامگذاری شده بود، با یک حرکت انقلابی روبهرو کرد.
شرکت کریستین دیور، دارای 25٪ درصد از سهام، شرکت عطریات کاتی 35٪ درصد از سهام و شرکت بوساک 40٪ درصد از سهام تجارت عطر را، در دست داشتند.